Fatih Projesi
Eğitimde FATİH Projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla bilişim teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde, derslerde etkin kullanımı için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılmıştır.Vizyonumuz-Misyonumuz
Eğitimde FATİH Projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla bilişim teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde, derslerde etkin kullanımı için başlatılmıştır. Bu prensiplerden yola çıkarak çözümü oluştururken başarı faktörleri 5 temel esasa dayandırılmıştır:
- Erişilebilirlik: Her an her yerden, zaman ve araçlardan bağımsız olarak hizmet sunabilmek
- Verimlilik: Hedef odaklı, daha verimli çalışma ortamları ve gelişim alanları sunabilmek,
- Eşitlik (Fırsat Eşitliği): Tüm paydaşların en iyi hizmete erişilebilmesini sağlayabilmek,
- Ölçülebilirlik: Gelişimin doğru değerlendirilebilmesi için sürecin ve sonuçların doğru ölçülebilmesini sağlamak,buna göre düzgün geri bildirim verebilmek
- Kalite: Tüm eğitimin kalitesini ölçülebilir şekilde yükseltmek.
Bütün bu başarı faktörlerini gözeten çözüm sayesinde, fırsat eşitliği sağlanıp sayısal uçurum kapatılırken toplam kalitenin de artırılması hedeflenmiştir. Eğitimde FATİH Projesi ile öğrencinin, sadece dersteki başarısıyla değil, ilgi alanları, aktiviteleri ve eğilimleriyle değerlendirilebilmesi ve bu yolla, öğrencilerin tüm öğrencilik hayatlarına ait verinin analizinin yapılmasının önemi de ortaya çıkmaktadır. Burada söz konusu olan sadece toplanan verilerle istatistik oluşturulması değildir. Bu proje ile öğrencinin eğitimi sürecinde oluşan her türlü bilginin tek bir kimlik yönetimi sisteminde tutulması ve bir veri havuzu ile analizlerin anında yapılabileceği bir altyapı oluşturulması amaçlanmaktadır. Milyonlarca verinin arasından doğru veriye ulaşıp analiz edebilmek bireysel eğitim aracılıyla günümüze kadar kazanılamayan öğrencilerin kazanılabilir hale getirilmesini sağlayacak, aynı zamanda ilgi ve başarı alanlarına göre mesleğe yönlendirme anlamında da bilgi kaynağı olacaktır. Öğrencinin kişisel kazanımının sağlanabilmesi için bireysel veri analizinin yapılabilmesi esastır. Öğrencinin sadece sınavla değerlendirildiği sistemden; Sınav sonuçlarına göre eksik kalan yönlerini görerek, Bunları görsel olarak analiz ederek, Ders dışındaki ilgi alanlarını tespit ederek, Özel yeteneklerini keşfederek, Hangi yolla daha kolay öğrendiğini anlayarak, Hangi alanlara eğilimli olduğunu fark ederek, değerlendirildiği bir sisteme geçiş bu proje ile hedeflenmektedir. Bu sistemin sınıflarda etkin kullanımı için tüm okullarımıza yüksek hızlı ve güvenli internet (VPN) sağlanmaktadır. Okul bilgi sistemi ile okullara kurulan sistemler ve okullara ait donanım değişiklikleri izlenebilmektedir. Ayrıca öğrenci okul dışında da öğrenme sürecine devam edebilecek ya da pekiştirebilecektir. Eğitimde FATİH Projesi ile öğrenci, bulunduğu ortamdan bağımsız olarak ders notlarına, ders içi projelere ve öğretmen tarafından verilen ödevlere ulaşabilmekte, ürettiği bilgileri öğretmeni ve diğer arkadaşları ile paylaşabilmekte ve ayrıca EBA ile yardımcı dokümanlarla öğrendiği konuları pekiştirebilmektedir.
Kapsam
Eğitimde FATİH Projesi dersliklere donanımların sağlanmasını, geniş bant internetin bütün dersliklere ulaştırılmasını, derslere ait e-içeriklerin sağlanmasını, öğretmenlerin BT teknolojilerine entegrasyonunu ve içerik geliştirilmesi için web platformlarının kurulması ile proje uygulama desteği de dâhil olmak üzere faaliyetlerin gerçekleştirilmesini finanse edecektir.
- Eğitimde FATİH Projesi sadece bir donanım veya eğitim projesi değildir. Bu nedenle, Eğitimde FATİH Projesi çok boyutlu bir hizmettir ve ülke ekonomisini dinamik kılmada oldukça büyük bir öneme ve yere sahiptir. 1. Kapsamı itibarı ile bu proje,
- Yurtiçi üretimin ve katma değerin artırılması, Daha önce yurt içinde üretimi bulunmayan ürünlerin üretilebilmesi,
- Yeni teknoloji ve ürünlere yönelik araştırma-geliştirme faaliyetlerinin yapılabilmesi,
- Tüm okul dersliklerine yerleştireceği bilişim teknolojisi donanımı, yazılımı, ağ altyapısı ve internet erişim imkânı, e-içerikleri,
- Öğretmenlere ve öğrencilere verilecek e-kitabı, Genç girişimcilik ruhunu geliştirmesi,
- 2. Eğitimde FATİH Projesi 21. yüzyıl vatandaşlığı becerileri olarak tarif edilen,
- Teknoloji kullanımı, Etkili iletişim, Analitik düşünme, Problem çözme,
- Birlikte çalışma ve işbirliği gibi becerileri geliştirerek öğrencilerimizi edilgen olmaktan çıkaracak ve eğitimde fırsat eşitliğini geliştirecektir.
- 3. Bilgiye erişim kolaylaşacak ve projeyle daha önce okullarda yakalamaya çalıştığımız "okulda bilgisayar teknolojisi" hedefinden "öğrenci ve öğretmenin elinde bilişim teknolojisi" hedefi yakalanacaktır.
Fatih Projesi Etkileşimli Tahta İlçe İstatistikleri
KURUM ADI | Ağ altyapısı Var/Yok | Fatih Projesi Kapsamında mı? Evet/Hayır | Faz/Lot Bilgisi | Etkileşimli Tahta Var/Yok | Faz 1 ET Sayısı |
Faz 2 ET Sayısı |
ET İhtiyacı Sayısı |
125 Yıl Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 29 | 4 |
Aksoy İmam Hatip Ortaokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 26 | 3 |
Akşemsettin Anadolu İmam Hatip Lisesi | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 33 | 0 |
Amiral Vehbi Ziya Dümer Anadolu Lisesi | Var | Evet | 1.Faz/Lot 1 | Var | 40 | 0 | 1 |
Atatürk Anadolu Lisesi | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 25 | 2 |
Atatürk İlkokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | ||||
Atışalanı Anadolu lisesi | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 40 | 0 |
Atışalanı İsmetpaşa İlkokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 32 | 3 |
Atışalanı Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 26 | 0 |
Ayvalıdere İlkokulu | Var | Evet | Var | 0 | 1 | 21 | |
Ayvalıdere Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 22 | 0 |
Cumhuriyet İlkokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 26 | 0 |
Dr İlhami Faydagör İlkokulu | Yok | Evet | Yok | 0 | 0 | 27 | |
Dr İlhami Faydagör Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 19 | 2 |
Engin Can Güre İlkokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 27 | 5 |
Esenler Bilim ve Sanat Merkezi | Yok | Yok | 0 | 0 | |||
Esenler Güzide Özdilek Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 36 | 4 |
Esenler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 27 | 0 |
Esenler Tuna Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 37 | 4 | 0 |
Esenler-Tacirler Özel Eğitim Uygulama Okulu | Yok | Hayır | Yok | 0 | 0 | 0 | |
Fidan Demircioğlu Ortaokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 23 | 0 |
Hasip Dinçsoy İlkokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 35 | 0 |
İbrahim Turhan Anadolu Lisesi | Var | Evet | 1.Faz/Lot 1 | Var | 19 | 4 | 3 |
İbrahim Turhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 26 | 0 | 1 |
İstanbul Ticaret Odası 15 Temmuz Şehitleri AİHL | Yok | Evet | Yok | 0 | 0 | 32 | |
Kazım Karabekir İlkokulu | Yok | Evet | Yok | 0 | 1 | 28 | |
Kazım Karabekir İmam Hatip Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 26 | 0 |
Kemer İlkokulu | Var | Evet | Yok | 0 | 0 | 22 | |
Mareşal Fevzi Çakmak İlkokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 32 | 0 |
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 33 | 0 |
Menderes Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 31 | 5 |
Nene Hatun İlkokulu | Yok | Evet | Yok | 0 | 0 | 28 | |
Nene Hatun İmam Hatip Ortaokulu | Var | Evet | Yok | 0 | 0 | 28 | |
Neyyir Turhan İlkokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 14 | 3 |
Neyyir Turhan İmam Hatip Ortaokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 23 | 0 |
Oruç Reis Anadolu İmam Hatip Lisesi | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 27 | 0 |
Oruç Reis İlkokulu | Var | Evet | Yok | 0 | 0 | 27 | |
Oruç Reis Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 19 | 20 |
Örfi Çetinkaya İlkokulu | Var | Evet | Yok | 0 | 0 | 20 | |
Örfi Çetinkaya Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 26 | 0 |
Öz-De-Bir Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 29 | 0 |
Ressam Şevket Dağ İlkokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 43 | 0 |
Şehit Emrah Sağaz İlkokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 22 | 0 |
Şehit Hüseyin Kısa Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 23 | 0 |
Şehit Muhammed Aksu İmam Hatip Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 38 | 0 |
Şehit Sait Ertürk Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 22 | 0 |
Şehit Türkmen Tekin Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi | Yok | Evet | Yok | 0 | 0 | 31 | |
Tacirler Eğitim Vakfı İlkokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 27 | 0 |
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 23 | 0 |
Turgut Reis Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 33 | 3 |
Türk - İsveç Kardeşlik İlkokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 21 | 1 |
Türk - İsveç Kardeşlik Ortaokulu | Yok | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 33 | 0 |
Yunus Emre İlkokulu | Yok | Evet | Yok | 0 | 3 | 27 | |
Yunus Emre Ortaokulu | Var | Evet | 2.Faz/Lot 1 | Var | 0 | 29 | 4 |
Ayvalıdere Anaokulu* | yok | Evet | Var | 1 | 4 | 1 |
EBA Kullanım İstatistikleri
Öğretmen | |||||
Kayıtlı Öğretmen Sayısı | Öğretmen Kayıt Oranı (%) | Öğretmenlerin Giriş Sayısı | Toplam Kullanım Süresi (Saat) | Ortalama Kullanım Süresi (Dakika) | Kullanıcı Başına Ort. Kullanım Süresi (Dakika) |
1591 | 74,03 | 41076 | 15637,72 | 22,84 | 589,73 |
Öğrenci | |||||
Kayıtlı Öğrenci Sayısı | Öğrenci Kayıt Oranı (%) | Öğrencilerin Giriş Sayısı | Toplam Kullanım Süresi (Saat) | Ortalama Kullanım Süresi | Kullanıcı Başına Ort. Kullanım Süresi (Dakika) |
34158 | 44,33 | 868459 | 228685,66 | 15,8 | 401,7 |