İSTANBUL ESENLER İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Fatih Projesi

Eğitimde FATİH Projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla bilişim teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde, derslerde etkin kullanımı için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılmıştır. 
Fatih Projesi

Vizyonumuz-Misyonumuz

 

Eğitimde FATİH Projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla bilişim teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde, derslerde etkin kullanımı için başlatılmıştır. Bu prensiplerden yola çıkarak çözümü oluştururken başarı faktörleri 5 temel esasa dayandırılmıştır:

  • Erişilebilirlik: Her an her yerden, zaman ve araçlardan bağımsız olarak hizmet sunabilmek
  • Verimlilik: Hedef odaklı, daha verimli çalışma ortamları ve gelişim alanları sunabilmek,
  • Eşitlik (Fırsat Eşitliği): Tüm paydaşların en iyi hizmete erişilebilmesini sağlayabilmek,
  • Ölçülebilirlik: Gelişimin doğru değerlendirilebilmesi için sürecin ve sonuçların doğru ölçülebilmesini sağlamak,buna göre düzgün geri bildirim verebilmek
  • Kalite: Tüm eğitimin kalitesini ölçülebilir şekilde yükseltmek.

Bütün bu başarı faktörlerini gözeten çözüm sayesinde, fırsat eşitliği sağlanıp sayısal uçurum kapatılırken toplam kalitenin de artırılması hedeflenmiştir. Eğitimde FATİH Projesi ile öğrencinin, sadece dersteki başarısıyla değil, ilgi alanları, aktiviteleri ve eğilimleriyle değerlendirilebilmesi ve bu yolla, öğrencilerin tüm öğrencilik hayatlarına ait verinin analizinin yapılmasının önemi de ortaya çıkmaktadır. Burada söz konusu olan sadece toplanan verilerle istatistik oluşturulması değildir. Bu proje ile öğrencinin eğitimi sürecinde oluşan her türlü bilginin tek bir kimlik yönetimi sisteminde tutulması ve bir veri havuzu ile analizlerin anında yapılabileceği bir altyapı oluşturulması amaçlanmaktadır. Milyonlarca verinin arasından doğru veriye ulaşıp analiz edebilmek bireysel eğitim aracılıyla günümüze kadar kazanılamayan öğrencilerin kazanılabilir hale getirilmesini sağlayacak, aynı zamanda ilgi ve başarı alanlarına göre mesleğe yönlendirme anlamında da bilgi kaynağı olacaktır. Öğrencinin kişisel kazanımının sağlanabilmesi için bireysel veri analizinin yapılabilmesi esastır. Öğrencinin sadece sınavla değerlendirildiği sistemden; Sınav sonuçlarına göre eksik kalan yönlerini görerek, Bunları görsel olarak analiz ederek, Ders dışındaki ilgi alanlarını tespit ederek, Özel yeteneklerini keşfederek, Hangi yolla daha kolay öğrendiğini anlayarak, Hangi alanlara eğilimli olduğunu fark ederek, değerlendirildiği bir sisteme geçiş bu proje ile hedeflenmektedir. Bu sistemin sınıflarda etkin kullanımı için tüm okullarımıza yüksek hızlı ve güvenli internet (VPN) sağlanmaktadır. Okul bilgi sistemi ile okullara kurulan sistemler ve okullara ait donanım değişiklikleri izlenebilmektedir. Ayrıca öğrenci okul dışında da öğrenme sürecine devam edebilecek ya da pekiştirebilecektir. Eğitimde FATİH Projesi ile öğrenci, bulunduğu ortamdan bağımsız olarak ders notlarına, ders içi projelere ve öğretmen tarafından verilen ödevlere ulaşabilmekte, ürettiği bilgileri öğretmeni ve diğer arkadaşları ile paylaşabilmekte ve ayrıca EBA ile yardımcı dokümanlarla öğrendiği konuları pekiştirebilmektedir.

 

Kapsam

Eğitimde FATİH Projesi dersliklere donanımların sağlanmasını, geniş bant internetin bütün dersliklere ulaştırılmasını, derslere ait e-içeriklerin sağlanmasını, öğretmenlerin BT teknolojilerine entegrasyonunu ve içerik geliştirilmesi için web platformlarının kurulması ile proje uygulama desteği de dâhil olmak üzere faaliyetlerin gerçekleştirilmesini finanse edecektir. 

  • Eğitimde FATİH Projesi sadece bir donanım veya eğitim projesi değildir. Bu nedenle, Eğitimde FATİH Projesi çok boyutlu bir hizmettir ve ülke ekonomisini dinamik kılmada oldukça büyük bir öneme ve yere sahiptir. 1. Kapsamı itibarı ile bu proje,
  • Yurtiçi üretimin ve katma değerin artırılması, Daha önce yurt içinde üretimi bulunmayan ürünlerin üretilebilmesi,
  • Yeni teknoloji ve ürünlere yönelik araştırma-geliştirme faaliyetlerinin yapılabilmesi,
  • Tüm okul dersliklerine yerleştireceği bilişim teknolojisi donanımı, yazılımı, ağ altyapısı ve internet erişim imkânı, e-içerikleri,
  • Öğretmenlere ve öğrencilere verilecek e-kitabı, Genç girişimcilik ruhunu geliştirmesi,
  • 2. Eğitimde FATİH Projesi 21. yüzyıl vatandaşlığı becerileri olarak tarif edilen,
  • Teknoloji kullanımı, Etkili iletişim, Analitik düşünme, Problem çözme,
  • Birlikte çalışma ve işbirliği gibi becerileri geliştirerek öğrencilerimizi edilgen olmaktan çıkaracak ve eğitimde fırsat eşitliğini geliştirecektir.
  • 3. Bilgiye erişim kolaylaşacak ve projeyle daha önce okullarda yakalamaya çalıştığımız "okulda bilgisayar teknolojisi" hedefinden "öğrenci ve öğretmenin elinde bilişim teknolojisi" hedefi yakalanacaktır.

Fatih Projesi Etkileşimli Tahta İlçe İstatistikleri

KURUM ADI Ağ altyapısı Var/Yok Fatih Projesi Kapsamında mı? Evet/Hayır Faz/Lot Bilgisi Etkileşimli Tahta Var/Yok Faz 1
ET Sayısı
Faz 2
ET Sayısı
ET
İhtiyacı
Sayısı
125 Yıl Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 29 4
Aksoy İmam Hatip Ortaokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 26 3
Akşemsettin  Anadolu İmam Hatip Lisesi Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 33 0
Amiral Vehbi Ziya Dümer Anadolu Lisesi Var Evet 1.Faz/Lot 1 Var 40 0 1
Atatürk Anadolu Lisesi Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 25 2
Atatürk İlkokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1        
Atışalanı Anadolu lisesi Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 40 0
Atışalanı İsmetpaşa İlkokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 32 3
Atışalanı Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 26 0
Ayvalıdere İlkokulu Var Evet   Var 0 1 21
Ayvalıdere Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 22 0
Cumhuriyet İlkokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 26 0
Dr İlhami Faydagör İlkokulu Yok Evet   Yok 0 0 27
Dr İlhami Faydagör Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 19 2
Engin Can Güre İlkokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 27 5
Esenler Bilim ve Sanat Merkezi Yok     Yok 0 0  
Esenler Güzide Özdilek Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 36 4
Esenler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 27 0
Esenler Tuna Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 37 4 0
Esenler-Tacirler Özel Eğitim Uygulama Okulu Yok Hayır   Yok 0 0 0
Fidan Demircioğlu Ortaokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 23 0
Hasip Dinçsoy İlkokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 35 0
İbrahim Turhan Anadolu Lisesi Var Evet 1.Faz/Lot 1 Var 19 4 3
İbrahim Turhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 26 0 1
İstanbul Ticaret Odası 15 Temmuz Şehitleri AİHL Yok Evet   Yok 0 0 32
Kazım Karabekir İlkokulu Yok Evet   Yok 0 1 28
Kazım Karabekir İmam Hatip Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 26 0
Kemer İlkokulu Var Evet   Yok 0 0 22
Mareşal Fevzi Çakmak İlkokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 32 0
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 33 0
Menderes Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 31 5
Nene Hatun İlkokulu Yok Evet   Yok 0 0 28
Nene Hatun İmam Hatip Ortaokulu Var Evet   Yok 0 0 28
Neyyir Turhan İlkokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 14 3
Neyyir Turhan İmam Hatip Ortaokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 23 0
Oruç Reis Anadolu İmam Hatip Lisesi Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 27 0
Oruç Reis İlkokulu Var Evet   Yok 0 0 27
Oruç Reis Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 19 20
Örfi Çetinkaya İlkokulu Var Evet   Yok 0 0 20
Örfi Çetinkaya Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 26 0
Öz-De-Bir Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 29 0
Ressam Şevket Dağ İlkokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 43 0
Şehit Emrah Sağaz İlkokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 22 0
Şehit Hüseyin Kısa Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 23 0
Şehit Muhammed Aksu İmam Hatip Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 38 0
Şehit Sait Ertürk Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 22 0
Şehit Türkmen Tekin Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Yok Evet   Yok 0 0 31
Tacirler Eğitim Vakfı İlkokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 27 0
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 23 0
Turgut Reis Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 33 3
Türk - İsveç Kardeşlik İlkokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 21 1
Türk - İsveç Kardeşlik Ortaokulu Yok Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 33 0
Yunus Emre İlkokulu Yok Evet   Yok 0 3 27
Yunus Emre Ortaokulu Var Evet 2.Faz/Lot 1 Var 0 29 4
Ayvalıdere Anaokulu* yok Evet   Var 1 4 1


EBA Kullanım İstatistikleri

Öğretmen
Kayıtlı Öğretmen Sayısı Öğretmen Kayıt Oranı (%) Öğretmenlerin Giriş Sayısı Toplam Kullanım Süresi (Saat) Ortalama Kullanım Süresi (Dakika) Kullanıcı Başına Ort. Kullanım Süresi (Dakika)
1591 74,03 41076 15637,72 22,84 589,73
Öğrenci
Kayıtlı Öğrenci Sayısı Öğrenci Kayıt Oranı (%) Öğrencilerin Giriş Sayısı Toplam Kullanım Süresi (Saat) Ortalama Kullanım Süresi Kullanıcı Başına Ort. Kullanım Süresi (Dakika)
34158 44,33 868459 228685,66 15,8 401,7

Fevzi Çakmak Mahallesi 1110. Sokak No 5 34100 ESENLER İSTANBUL - 0090 212 611 47 64

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.